• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Omstart hjälp, behöver samlingslån på iaf 150 000.

Sot

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
25 November 2019
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag har idag ett stort lån på Remember på ca 490 000. Ett blanco på Forex med sambon på 149000.
Har ett blanco med sambon på banken på 65500 med kort avbetalning dom vi nu en eller två månader till har amorteringsfritt. Hjälp av banken.
Har krediter och avbetalningar på ca 150 000 kr.
Sökte igår samlingslån på 220 000 i med tanken att lösa alla krediter och banklånet.Men fick nej hos sambla.

Har något något bra förslag? Något ställe där man får låna fast överskuldsatta.

Har bolån med sambon. Lite drygt 300 000 outnyttjat i huset men kommer inte åt de eftersom sambon har skulder hos kronofogden på belopp över det. Hade varit den önskade lösningen annars. Det har jag ansökt om och undersökt med flera.
Skulle behöva ett samlingslån på iaf 150 000. Då skulle jag klara av att betala av allt.och om något år när sambon betalt av skulden så kan vi baka in i huslånet för att få bort ännu mera.

Har kontakt med kommunens budget och skuldrådgivare.
Hon tyckte jag skulle släppa allt till kronofogden och sen söka skuldsanering.
Skuldsanering är jag med på. Hade jag nog gjort tidigare om jag hade vetat att man kunde det trots ingen kontakt med kronofogden.
Jag har inga anmärkningar!
Vi går sålt av saker. Bytt till billigare bil. Avslutat allt icke nödvändigt och gjort en budget. Men jag klarar inte att betala allt just nu som de ligger var för sig.

Vill inte förlora huset!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sot

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
25 November 2019
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag har kollat med dem.. både när jag sökte med huset som säkerhet. Samt att de är väl med via sambla.
 

Sot

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
25 November 2019
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Ja kanske ska kolla mer där.
Har även kollat på Svea skuldfinansiering.

Det största problemet vi haft är att jag och sambon har pratat ekonomi för dåligt. Jag har inte haft koll på hans.... blev det när det var för sent.
Nu har vi pratat om allt och alla kort på bordet. Och vi står varandra närmare än någonsin.
Men eftersom han redan sitter med stor skuld hos kronofogden och har utmätning på lönen. Det var efter det som jag fick problem med mitt... eftersom jag fick betala mycket mycket mer plötsligt.
Han är lugnare och tycker jag stressar upp mig mer än nödvändigt. Vi håller båda åpå att ansöka om skuldsanering. Har hjälp kommunens budget och skuld hjälp.

Jag har panik och är rädd! Kan inte sova eller äta. Rasar i vikt. Tryck över bröstet.
Har två barn. Vi bor i vårt drömhus. Absolut inte flådigt. Inte ens färdigrenoverat. Men trivs så bra!
Det jag absolut inte vill är att bli av med huset!
Men eftersom det finns mer värde i huset än vad lånen uppgår till är jag rädd att det händer. Om jag hamnar hos kronofogden.
Mestadels därför jag vill samla allt så jag klarar av det ändå.

Jag har verkligen nått botten! Kommer inte att ta lån igen om jag lyckas ta mig igenom detta. Vet bara inte hur!
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 680
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Ja kanske ska kolla mer där.
Har även kollat på Svea skuldfinansiering.

Det största problemet vi haft är att jag och sambon har pratat ekonomi för dåligt. Jag har inte haft koll på hans.... blev det när det var för sent.
Nu har vi pratat om allt och alla kort på bordet. Och vi står varandra närmare än någonsin.
Men eftersom han redan sitter med stor skuld hos kronofogden och har utmätning på lönen. Det var efter det som jag fick problem med mitt... eftersom jag fick betala mycket mycket mer plötsligt.
Han är lugnare och tycker jag stressar upp mig mer än nödvändigt. Vi håller båda åpå att ansöka om skuldsanering. Har hjälp kommunens budget och skuld hjälp.

Jag har panik och är rädd! Kan inte sova eller äta. Rasar i vikt. Tryck över bröstet.
Har två barn. Vi bor i vårt drömhus. Absolut inte flådigt. Inte ens färdigrenoverat. Men trivs så bra!
Det jag absolut inte vill är att bli av med huset!
Men eftersom det finns mer värde i huset än vad lånen uppgår till är jag rädd att det händer. Om jag hamnar hos kronofogden.
Mestadels därför jag vill samla allt så jag klarar av det ändå.

Jag har verkligen nått botten! Kommer inte att ta lån igen om jag lyckas ta mig igenom detta. Vet bara inte hur!
Har han löneutmätning finns ju risken att huset ryker om där finns övervärde. Det gäller inte bara vid skuldsanering tyvärr.
 

Sot

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
25 November 2019
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Har han löneutmätning finns ju risken att huset ryker om där finns övervärde. Det gäller inte bara vid skuldsanering tyvärr.

Nä jag vet. De bedömde i första läget att det inte var utmätbart.
Och hamnar vi båda där då kommer det ju bli så.

Tyvärr är inte sambon lika säker på det...
Men eftersom det finns ett övervärde så...

Men barn å bostadsbrist...
 

Sot

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
25 November 2019
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Det bästa vore ju att låna upp på huset. Men det går inte. Det går att låna upp där med skuldkonto. Men man måste då kunna lösa hela skuldkonto med det nya bolånet. Det gör det inte nu...

Vill inte ta nå snabba smålån. Vill försöka hitta en långtidslösning som ger oss en chans att börja om
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Har sambon fått en utredningsrapport där det står att fastigheten saknar värde eller är utmätningsfri?
 

Sot

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
25 November 2019
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Icke utmätbart värde.
Kan ha gjorts den bedömningen innan vi själva bad om en värdering för att vi tänkte belåna huset om det skulle gå. Och fick då upp värdet på närmare 400 000kr.
Men som vi nu ändå inte kommer åt.
Hur vi än gör så fattas det 150 000kr.

Jag har varit blind och naiv. Jag förstår inte mig själv. Detta är så långt ifrån hur jag är uppväxt och trodde aldrig jag skulle hamna i denna sitsen.
Huset är det jag oroar mig mest för. Mest för barnens skull!!
Jag letar andra bostäder för fullt nu, men det finns inget! 2vuxna, 2 barn och 3 katter. (Den ena katten skulle aldrig klara en flytt)

Och att inte sälja huset och vänta å se vad som händer.... tycker sambon. Som tror att vi kan få behålla det. Om kronofogden utmärker huset... skulle vara jättejobbigt! Då kommer allt ut så offentligt dessutom. Liten by. Jag skämma! Nå fruktansvärt! Å jag känner mig så ensam. Har bara sambon å prata med. Har inte vågat berätta för någon.
Mina föräldrar vågar jag inte berätta för. Även om jag vet att jag kommer att behöva göra det nå tag... Jag hade hoppats att jag skulle ha en lösning innan iaf. Oavsett vad och hur så saknar jag nu en plan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp